De Phoenix††††††††††††††††

Praktijk voor Natuurgeneeskunde en Gedragstherapie† op basis van Kinesiologie

Dieet adviezen

Voeding wijzigen is lastig, het gaat om het wijzigen van je oude gewoonten. Wanneer je zelf of je kind klachten krijgt van bepaalde voedingsmiddelen zul je echter wel moeten.

 

Om een klein beetje te helpen staan hieronder wat tips en zijn hier een aantal recepten te vinden om een verandering van voeding net een tikje makkelijker in te gaan. En geloof me, na een aantal weken weet je niet beter meer en wordt het net zo gewoon als voorheen.

 

Tip: lees wat de inhoud van de ingrediŽnten op verpakkingen is. Dit staat onder ingrediŽnten. De voedingswaarde geeft gegevens die niet van toepassing zijn in geval van een voedingsprobleem, deze hoef je dus niet te lezen.

 

Tip: als er in een recept boter genoemd wordt, gaan we uit van zuivelvrije boter, te verkrijgen in een reformwinkel

 

Het vervangen van:

 

Suiker: Door natuurlijke suikers zoals ahornsiroop, rauwe honing, agave siroop, kokosbloesemsuiker enz. Wanneer je wilt bakken (bv koekjes of taart) is kokosbloesemsuiker het makkelijkste om te gebruiken, dit lijkt op basterdsuiker en werkt ongeveer hetzelfde als gewone suiker in een recept.

 

Zuivelproducten: vervangen door amandelmelk, havermelk, kokosmelk. Er zijn varianten met en zonder suiker. Indien toegestaan kan kaas vervangen worden door geitenkaas en schapenkaas. Vraag dit echter even na aan je therapeut

Voor slagroom is in reformwinkels ook een soja variant te vinden.

 

Ei: als het gaat om de krokante werking van een ei kun je arrowroot toevoegen

Als het gaat om de plakkende werking ervan kun je gebroken lijnzaad toevoegen, In dit geval zul je het lijnzaad eerst moeten weken in water of melk om extra vocht aan het gerecht toe te voegen.

 

Terug naar cliŽnteninformatie

 

 

Hieronder een aantal paginaís met verschillende recepten. Het merendeel komt van internet vandaan en er is nog veel meer te vinden! Mocht je leuke aanvullingen hebben dan hoor ik het graag!

 

 

Zuivelvrij en suikervrij deel 1

 

Zuivel en suikervrij deel 2

 

Koolhydraten lijst

 

Koolhydraatvrij 1

 

Koolhydraatvrij 2

 

Koolhydraatvrij 3